De kleine dingen die het doen

9 maart 2016

Het zijn vaak de kleine dingen die het doen. Vaak is diëten helemaal niet nodig. Als er al kleine aanpassingen gedaan worden in de dagelijkse voeding en de dagelijkse bezigheden dan kan dat al veel schelen.

Hieronder volgen een aantal “kleine dingen die het doen”. 

Afslanktips:

  • Neem 30 + kaas ipv volvette kaas
  • Gebruik een goede anti aanbakken zodat je minder boter hoeft te gebruiken
  • Neem een stuk fruit ipv van een koekje
  • Drink een glas water als je trek hebt
  • Eet per maaltijd 1 boterham minder
  • Doe een klontje suiker minder in je koffie
  • Neem ipv vanillevla als dessert de vanille vla van Optimel (veel minder kcal)
  • Neem ipv halfvolle melk een mager melk
  • Ga na het eten eens een blokje om
  • Neem halvarine ipv margarine op het brood
  • Gebruik minder boter bij het bakken van vlees
  • Eet noten uit hun omhulsel. Wanneer je je noten eerst moet openmaken voordat je ze kunt eten, is de kans kleiner dat je je overeet.
  • Zie het als een keuze. Als je je voorhoudt dat je dat grote stuk taart niet wilt eten in plaats van niet mag eten, maak je het jezelf een stuk makkelijker.
  • Gebruik aanleng jus ipv de jus van boter
  • Vervang je brood eens door sla
  • Doe wat meer groenten door de macaroni en de helft minder vlees
  • Eet eerst je groenten op en daarna pas de rest
  • Neem een kleiner  bord
  • Ga naar het eten vaker een stukje lopen
  • Neem de fiets ipv de auto
  • Eet ’s ochtends meer eiwitten en minder suikers. Ruil je brood eens om voor yoghurt met noten en een gekookt eitje. Je zult merken dat je langer een verzadigd gevoel én meer energie hebt.

 

Print Friendly, PDF & Email